Saturday, 30 September 2017

Sunday, 30 July 2017

Biltemas elcykel med mittmotor



 Var förbi Biltema häromdagen och såg att de har kommit med en mittmonterad motor på en av deras elcyklar nu.
Det handlar om 27,5" elcykel i MTB utförande. Den har 8 växlar och jag tror det är en Bafang motor..

Pris är 14 lök.

Helt klart finns det konkurrande märken jämte Yosemite. Det börjar hårdna i konkurransen.


Tog några bilder då det kanske uppskattas om man sitter och googlar runt och letar lite jämförande mellan olika modeller.


Biltema elcykel med mittmonterad motor.
Biltema elcykel med mittmonterad motor.
Skivbroms bak.
Shimano Altus bakväxlar.
Ramstorlek.
Kedja och drev.
Reglage på styret.
Annan modell som stod bredvid.
Närbild på elmotor.
Framdämpare
Batterianslutningspunkter på den cykel med mittmonterad elmotor.
En annan modell med navmotor som sitter i bakhjul.
.

Monday, 15 May 2017

Friday, 20 May 2016

White test winner on Sale

Found this ad, they are becoming cheaper. Midframe engine.

SCE COMP FF STEPS, Shimano

Sunday, 24 April 2016

Biltema Yosemite MTB test (electric bike)

A norwegian paper is testing Biltema Yosemite electric bike.
Its a pretty cheap bike. It uses a rear hub engine.
Biltema Yosemite MTBGodt kjop = good buy


http://www.dinside.no/936416/test-biltema-yosemite-mtb-elsykkel


Motor: 36 volt, 250 watt
Battery: 8,8 Ah, 30-60 km range, chargetime 4-6 hours
Frame: Aluminium, 48 cm
Front shocks: Foran
Gears: Shimano Altus (backwheel) med 7 gears Revoshift
Brakes: Tektro mechanical disc brake
Weight: 22 kilo
Equipment: bell, chainprotection, support for standing, reflex
(Biltema own lights)

Sunday, 27 September 2015

Biltemas vikbara elcykel, 20" hjul

Biltema elcykel Yosemite, hopfällbar. Var ute på Biltema för ett tag sedan, tog några bilder på deras nya elcykel Yosemite, som är en 20 tums hopfällbar cykel med ett batteri på 24 volt och 10 ampere. Den är ganska billig, endast 5995 kr.

Vikbar elcykel med 24 volts motor och 10 Ah batteri.
Vikbar elcykel med 24 volts motor och 10 Ah batteri. 

Batteriet sitter bakom sadelstolpen.

Batteri-information

Prislapp på denna Yosemite vikbara elcykel.
Prislapp på denna Yosemite vikbara elcykel.

Biltemas elcykel, är den bra?
Biltemas elcykel, är den bra?

Elmotorn sitter i framhjulet.
Elmotorn sitter i framhjulet.

Fartreglage / kraftreglering sitter på vänster sida av styret.
Fartreglage / kraftreglering sitter på vänster sida av styret.

.
Obs jag har inte fått någoting för att skriva detta inlägg. Tänkte bara att någon kunde tycka det var intressant information. Kanske har du inte en Biltema i närheten så då passar väl några bilder bra?

Saturday, 4 July 2015

Number of electric bikes is ricing in Sweden

Electric bicycles are increasing rapidly in number. Now Finn is approximately 100,000 e-bikes in Sweden. This year it is estimated that 20,000 e-bikes will be sold.

Article in Swedish from the paper Non-Stop from Mälarenergi.
Elcyklar ökar snabbt i antal. Nu finn det cirka 100 000 elcyklar i Sverige. I år räknar man med att 20 000 elcyklar säljs.
Elcyklar ökar snabbt i antal. Nu finn det cirka 100 000 elcyklar i Sverige. I år räknar man med att 20 000 elcyklar säljs.

Which contact for the electric car? Check this out.

Which contact for the electric car? Check this out.

Sunday, 24 May 2015

Skeppshults elcykel

Såg den här annonsen. 26500 SEK för Skeppshult elcykel med mittmotor.

Får se om de går ner i pris med åren. Rätt mastigt kan jag tycka.


Förhoppningsvis lönar sig kvalite. Här en Skeppshult elcykel med mittmonterad elmotor för 26 500 kr.
Förhoppningsvis lönar sig kvalite. Här en Skeppshult elcykel med mittmonterad elmotor för 26 500 kr.
"Steps Shimano system. Very nice experience and it felt even better than my Bosch system."
"the alternating electric system was very nice too"

Thursday, 25 September 2014

Benefits and cons of a middle unit (mid mount) motor (bicycle)

Benefits of a middle unit (mid mount) instead of a hub motor
The weight of the engine's weight is placed low and centralized in the frame (instead of a heavy hub in the front or rear wheel). This gives a better balance and a better balanced feel.
Probably fewer broken spokes from hitting hard surfaces, potholes, etc. than with a heavy hub motor in the wheel.
Often a bit lighter than equally match hubengines. Depending on construction that is.
The engine can use the bicycle gears. That means that it is possible to keep the electric motor at a speed which better utilizes the battery, meaning more effectively. In other words: That can provide longer range if used properly.

By using different gears provides a wider range of performance from a smaller and lighter engine.
A lot easier to change a flat tire with a non-electric hub motor. The wheel is easier to carry, etc., everything becomes easier, no electric cable to mind, etc.
Climbing steep hills better than a hub motor.

Wheels without hub motor rolls normally better downhill. It feels more like a bicycle. And we like that, don’t we?

---- -- - -
Cons of a mid-drive:
Often harder to get to fit the frame. It might not fit your regular bike frame etc. More complicated. Bosch system even need a special frame.
Often more expensive than a simple hub-motor.
Can be noisier than a hub, a direct drive with a good control system is quiet. More parts, gearwheel and such that makes more noise than a totally brushless engine with no gear.
Mid-units have more moving parts and therefore tend to be less reliable than most hub motor kit.
Might hit something hard with the engine below the frame. Hub engines seams more protected somehow. Or?